Logo eduHEZO

eduHEZO – Jak rozpoznawać cyberzagrożenia?

Oszustwa, kradzieże czy porwania dla okupu – to zjawiska, które nie są nam obce.

Na przestrzeni ostatnich lat nieustannie zmieniają się i są doskonalone. Każde z tych działań występowało i występuje w wersjach bardzo prostych, ale także i w bardzo wyrafinowanych.

Oszuści, złodzieje i porywacze działają nieustannie, a liczba „operacji” przez nich wykonywanych, z roku na rok rośnie. W coraz mniejszym stopniu takie działania wykonywane są w sferze rzeczywistej. Przestępcy przenieśli się do internetu i strefy wirtualnej, gdzie działają odważniej i bardziej niebezpiecznie niż kiedykolwiek.

Działalność ta przeniesiona do strefy wirtualnej, nie ma już fizycznych granic.

W cyberświecie odległość geograficzna nie ma znaczenia. Haker z drugiego końca globu jest tak samo blisko nas w sferze wirtualnej, jak nasze dzieci czy współpracownicy w pokoju obok. Równie ważna, jak posiadanie zabezpieczeń fizycznych (w postaci firewalla, UTM-a, systemów ochrony poczty oraz systemu backupowego) jest świadomość zagrożeń, na jakie narażeni są użytkownicy (pracownicy). To na nich i do nich skierowanych jest najwięcej ataków.

Zawsze pośrodku między pierwszą linią obrony (firewalle) a ostatnią deską ratunku (backup) istnieje element najbardziej wrażliwy i podatny – CZŁOWIEK = UŻYTKOWNIK. To właśnie umysł ludzki jest najmniej odporny na „zakłócenia”, najtrudniej go uaktualnić i sprawić by wyuczone polityki były realizowane zawsze z taką samą pewnością.

Jednym z najważniejszych działań pozwalających na walkę z cyberzagrożeniami jest obecnie edukacja nietechnicznych pracowników, którzy obsługują klientów, używają komputerów, urządzeń mobilnych i telefonów.

Szkolenia te koncertują się na podnoszeniu świadomości zagrożeń i wyrobieniu nawyku bycia podejrzliwym wobec wszelkich interakcji w internecie.

Skuteczna edukacja powinna być prowadzona w sposób dostosowany do możliwości i dostępnego czasu użytkowników.

eduHezo to usługa bazująca na platformie ProofPoint Security Awareness, zapewniająca kompleksowy proces szkoleniowy obejmujący:

  • zarządzanie i obsługę całego cyklu edukacyjnego
  • koordynację i nadzór nad procesem
  • bieżące raportowanie stanu realizacji
  • ukierunkowane na uczestników kampanie phishingowe
  • certyfikaty

a dodatkowo:

  • uzupełniające moduły szkoleniowe dla użytkowników, którzy „złapią się na wędkę”
  • powtórki szkoleń dla uczestników, którzy nie mogli ich wykonać lub chcą je zrealizować ponownie.

eduHEZO – Jak rozpoznawać cyberzagrożenia?

Ponad 50 interaktywnych szkoleń dostępnych w języku polskim, podzielonych na kategorie:

  • bezpieczeństwo poczty email
  • phishing
  • bezpieczeństwo w internecie
  • socjotechnika
  • bezpieczeństwo pracy
  • dane osobowe
  • regulacje prawne

ZOBACZ eduHEZO DATASHEET >>>

ZOBACZ eduHEZO KATALOG SZKOLEŃ >>>

ZOBACZ eduHEZO USERGUIDE >>>